امام باقر علیه السلام فرمودند:  به خدا سوگند که او (مهدی (علیه السلام)) مضطر (حقیقی) است که در کتاب خدا آمده می فرماید: «اَمَّن یجیب المضطر اذ ادعاه و یکشف السؤ...» بحارالانوار، ج ٥٢، ص ٣٤١ 

تمام مسئولیت این مذاکرات، متوجه شخص شماست

علی مهدیان
 
برادر بزرگوار جناب آقای پزشکیان! جملاتی از شما در جمع اساتید بسیجی منتشر شده که به عنوان برادر کوچک‌تر، لازم دیدم نکاتی را خدمت شما عرض کنم.
نکته اول اینکه کسانی که شما را دعوت به اصول می‌کنند، داغ‌دیده‌هایی هستند که بیش از صد شب است با قلب برافروخته‌شان کف خیابان ایستاده‌اند و شما حتماً می‌دانید و اگر نمی‌دانید بهتر است از مسئولین مطلع امنیتی بپرسید که کل دارایی امروز شما مقابل دشمن، ریشه در این ایستادگی از سر جوشش قلوب مردم دارد. صدایتان را برای دشمن بلند کنید نه این مردم. 
نکته دوم اینکه ظاهراً دقیقاً متوجه نشده‌اید چه اتفاقی افتاده. رهبری تمام مسئولیت این مذاکرات را متوجه شخص شما کرده است. شما حین مذاکرات ژنو، مشکلات و ضعف‌های خودتان را فریاد می‌زنید؛ متوجه هستید دقیقاً این سخنان چه تاثیری در هر مذاکره‌ای خواهد داشت؟ در روزی که ترامپ به شما توهین می‌کند و شما که مسئول جمهوری مقدس اسلامی هستید را تحقیر می‌کند، به کشور من توهین می‌کند و به کل مذاکره‌کنندگان توهین می‌کند، در همان روز پیام ضعف و فلاکت فرستادن، می‌فهمید یعنی چه؟ این اخلاق خوبی نیست که مدت‌ها بعد از پذیرش مسئولیت، بخواهید متوجه شوید در چه جایگاه و چه مسئولیتی هستید. 
نکته سوم اینکه اگر مردم از سر احساسات سخنی بگویند، آنقدرها بد نیست که مسئولینشان بدون عقلانیت و تدبیر لازم، سخنان احساسی و بی‌حساب بگویند! خدای نکرده این رفتار شما باعث ایجاد بی‌اعتمادی و اختلاف در جامعه خواهد شد. اگر برایتان دشوار است، کمتر سخن بگویید؛ شاید این بیشتر به خیر و صلاح کشور باشد. 
نکته چهارم اینکه شعام هر تصمیمی بگیرد، مشروعیتش، قانونیتش، شرعیتش همه به امضای ولیّ جامعه معتبر است. ما که دعا می‌کنیم در این مذاکرات موفق شوید، و اگر هم موفق نشوید امیدواریم جریان بُرد بُرد، با این بیداری ملت، تا مدت‌ها برای کشور نسخه نپیچد. اما این درست نیست کسی که تا امروز به حکم رهبران ایران، حرمت خودش و دولتش حفظ شده است، به نظر رهبری عزیز ما تعریض بزند. شما خوب می‌دانید حرمت رهبری را ولو به کنایه شکستن، دنیا و آخرتتان را نابود می‌کند. به آیه‌ای که در بدو ورودتان به این جایگاه تفأل زدید، خیلی فکر کنید. 
نکته پنجم اینکه برادر عزیز که امیدوارم مزد مجاهدت‌ها و تلاش‌هایتان در این مدت را از دست اهل بیت (علیهم‌السلام) بگیرید، نیروهای مسلح یعنی مردم؛ بدون نیروهای مسلح که نماد علم و اراده و ایمان این امتند، الان معلوم نبود شما تریبونی برایتان باقی می‌ماند که بخواهید بگویید پول مردم را به آن‌ها دادم. شما موظفید پول ایران را خرج ایران کنید، و اگر چنین کردید، منتی بر کسی ندارید. 
نکته ششم اینکه دوران شهید رییسی و دولت نورانی او را زیاد به خودتان ضمیمه نکنید. آن دولت منور، الگوی شما و بسیاری از دولت‌های آینده خواهد بود. امیدوارم البته مسیر ایشان را بروید؛ لکن ضعف‌های خودتان را به استصحاب قهقرا به ایشان متصل نکنید. آنانکه باید بدانند می‌دانند. شما هم مراعات بفرمایید.
نکته هفتم اینکه از خدای متعال توفیقات روزافزون شما را خواستارم. امیدوارم همه ما زیر پرچم ولایت و انقلاب عزیز، رستگار و عاقبت به خیر باشیم. شما هم ما را دعا بفرمایید.