آقای ظریف در برنامه کلابهاوس بیان داشته است که اگر برجام نادرست و بدتر از ترکمانچای است؛ چرا آن را دور نمیاندازند، ما که دوسال است کارهای نیستیم؛ اما هنوز دوستان به دنبال همان برجام هستند. چند نکته را نسبت به این سخنان آقای ظریف یادآور میشوم:
نظر شما درباره تعبیرهای ناقص از بیانات رهبر انقلاب که القاکننده این است که باید با این پدیده کاری نداشت و مسائل مهمتری از جمله اقتصاد وجود دارد، چیست؟
در اخبار آمده است: شمار سدهایی که کمتر از ۵ درصد آب دارند، به ۱۹ سد رسیده است؛ یعنی تقریباً از هر ۱۰ سد فعال، یکی در آستانه خشکی کامل قرار دارد. در ابتدای آبان ماه، تنها ۸ سد در چنین وضعیتی بودند و در کمتر از دو هفته، تعداد سدهای بحرانی بیش از دو برابر شده است.
در سال جاری، برنامههای متعددی در قالب تاکشو در یوتیوب منتشر شدهاند که همگی از یک فرمول تکراری پیروی میکنند؛ فرمولی که تنها هدف آن، وایرال شدن است. در این برنامهها، تمام اجزا از جمله طراحی سوالها، نوع اجرا و حتی تدوین، با هدف جلب بیشترین بازدید و واکنش مخاطب شکل میگیرد.
از هفت قطعنامهای که با فعال شدن مکانیسم ماشه از حالت تعلیق در خواهند آمد، سه قطعنامه مربوط به زمانی است که علی لاریجانی دبیر شورایعالی امنیت ملی بوده است. سه قطعنامه نیز مربوط به زمان دبیری جلیلی و یک قطعنامه مربوط به زمان دبیری شمخانی است.
- قطعنامه ۱۶۹۶ (سال ۲۰۰۶) – الزام ایران به تعلیق غنیسازی اورانیوم. (لاریجانی)
جنگ ۱۲ روزه، یکی از پیچیدهترین و حساسترین آزمونهای تاریخ معاصر ایران بود که در آن، دشمن صهیونیستی با حملات ددمنشانه، قصد تضعیف روحیه ملت و نظام را داشت. در چنین شرایط خطیری، حضور به موقع، آرامش و فرماندهی مستقیم مقام معظم رهبری، نقطه عطفی در مسیر این نبرد نابرابر ایجاد کرد و نقش رهبری را به عنوان کانون وحدت، امید و تصمیمگیری در بحران، بیش از پیش نمایان ساخت.